همشهری آنلاین: مقامات پاکستان اعلام کردند که انتخابات سراسری در این کشور هشتم ژانویه (18 دی) برگزار خواهد شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولتی پاکستان روز سه‌شنبه(29آبان) گفت: لیست نهایی کاندیداها 15 دسامبر (24 آذر) اعلام خواهد شد و انتخابات سراسری نیز هشتم ژانویه برگزار خواهد شد.

کمیسیونر ارشد انتخابات پاکستان قرار است اواخر امروز(سه‌شنبه) به طور رسمی تاریخ دقیق انتخابات در پاکستان را اعلام کند.

از سوی دیگر، بی‌نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان با سفیر آمریکا در پاکستان دیدار و گفت‌وگو‌ کرد. این در حالی است که واشنگتن پیشتر از بوتو و پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان خواسته بود که مذاکراتشان را بر سر تقسیم قدرت آغاز کنند. بوتو نیز اعلام کرده که امید کمی برای ازسرگیری مذاکرات با مشرف دارد.

در همین حال، عمران خان دیگر سیاستمدار مخالف در پاکستان در زندان اعتصاب غذا کرده است. صفیه الله نیازی سخنگوی وی گفت: عمران خان برای مدت نامعلومی اعتصاب غذا کرده است. وی خواستار احیای سیستم قضایی و قانون اساسی پاکستان شده است.

در همین حال، آن پترسون سفیر آمریکا در پاکستان گفت: واشنگتن به سازش تمامی عوامل سیاسی در پاکستان با یکدیگر تمایل دارد.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: مقامات پاکستانی امروز اعلام کردند که روند آزادی برخی از مخالفان که در جریان ناآرامی‌های اخیر و پس از اعلام حالت فوق‌العاده در این کشور دستگیر شدند، آغاز شده است.

برخی معقدند که آزادی مخالفان می‌تواند نشانه‌ی کاهش محدودیت‌ها و دادن آزادی عمل بیشتر به سیاست مداران برای حضور در رقابت‌های انتخابات پارلمانی 8 ژانویه پاکستان باشد.

بیشتر افرادی که طی شب گذشته آزاد شدند، وکیل و مخالفان عادی مشرف بودند. بسیاری از فعالان و رهبران ارشد حزبی از جمله عمران خان هنوز در زندان هستند.

در استان سند حدود 300 تن از جمله چند وکیل، فعال حقوق بشر و حامیان بی‌نظیر بوتو آزاد شدند.

یک مقام ارشد این استان گفت: تمام فعالان سیاسی و وکیلانی که دستگیر شده‌اند آزاد می‌شوند. در استان بلوچستان پاکستان نیز 49 وکیل و شش فعال سیاسی آزاد شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم‌چنین گزارش داد که مشرف امروز راهی عربستان شد.

روزنامه‌ داون پاکستان نوشت: مشرف امروز به منظور گفت‌وگو با ملک عبدالله پادشاه عربستان راهی این کشور شد. نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان و از مخالفان مشرف در عربستان اقامت دارد ولی قرار نیست که این دو با یکیدگر دیدار کنند.

کد خبر 37090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز